Om oss i projektet

Max Koch är professor på Socialhögskolan i Lund och har kommit fram till att hållbar välfärd, nerväxt (degrowth) och samhällets ekologisk och social omställning är det som han vill ägna sin forskargärning åt resten av livet.

Johanna Alkan Olsson är docent i miljövetenskap och forskar kring deltagande vattenförvaltning. Johanna är mycket intresserad av hur vi kan skapa lösningar för olika typer av utmaningar. När hon inte forskar ägnar hon sig åt att laga och äta mat.

Jayeon Lindellee jobbar som postdoktor på Socialhögskolan i Lund. Hon har tidigare forskat om de traditionella socialförsäkringssystemen, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen i Sverige. När hon inte forskar eller undervisar gillar hon att klappa på sina getter och drömma om självförsörjning.

Viktor Johansson Bytyqi pluggar sista terminen på masterprogrammet Welfare Policies and Management och kommer att vara forskningsassistent. Viktor brukar ofta filosofera kring framtidens välfärd och kommer att skriva sin masteruppsats kopplat till projektet.

Rebecka Berggren studerar första året på masterprogrammet Welfare Policies and Management. Rebecka kommer arbeta som forskningsassistent i projektet. Hon har ett stort intresse för hållbarhet och hur olika policies kan främja ett mer hållbart samhälle.

januari 24, 2020

Write a comment